Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kardelj naložio izolaciju - Ispovest Titove udovice (8)

Komentari (116) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 29 jun 2013 21:35
Petrana
tovaris kardelj i tovaris dolanc su silovali
Serbiju a krvatsko cvijece dopoglavnik
ljubicic je strasno cvileo jos jos jos jos
Preporuke:
32
12
2 subota, 29 jun 2013 21:41
goran sydney
nspm pravi neku vrstu usluge dinicu objavljujuci ove besmislene tekstove. koga je briga sta ima reci jovanka kad srpski narod I dalje trpi posledice njihove vladavine I trpece jos dugo.
Preporuke:
28
32
3 subota, 29 jun 2013 22:04
betman
Iznela je svoje mišljenje da je služba bezbednosti SR Srbije (Slavko Zečević) u dosluhu sa službom bezbednosti armije u kojoj je Ivan Mišković i dalje prisutan”.


Čitali smo intervju sa g. Mišković pre neko vreme. Staarac, ima oko 90 g. Titin glavni obaveštajac. Dobar, ali u delu općenitom. Inače na račun smene Rankovića je izneo po momm dubokom uverenju, niz titoističkih floskula, dimnih zavesa.

Za Kardelja jnj nj. šofer rekao da je bio škrtac, dok je Pepca bila velikodušna. Sad neznam....

Mislim da je bio Hazar, kao i Ribnkar
Preporuke:
14
11
4 subota, 29 jun 2013 22:05
thinking maize
Znači, socijalističko& samoupravni "Jago" je "NAGOVORIO" socijalističko-samoupravnog "Otela" da "UDAVI" socijalističko-samoupravnu "Dezdemonu"!? Pa ovo je "SADRŽAJ" "pesme" Cece Ražnjatović, a NE Šekspir!? BLjAK!
Preporuke:
21
18
5 subota, 29 jun 2013 23:20
Staljin
Kao i za mnoga druga rešenja, i ovde je duh Edvarda Kardelja, tvorca samoupravnog sistema, došao do punog izražaja.

Nije Kardelj nista izmislio,a ponajmanje samoupravni socijalizam.Samoupravljanje je izmislio Marks samo sto je Marks to predvideo u kasnijem periodu,a Kardelj je to prepisao i primenilo se prerano..Pa opet i tako prerano primenjen samoupravni socijalizam pokazao se mnogo bolje i delotvornije od bilo kojeg kapitalizma,demokratije.
Preporuke:
20
18
6 nedelja, 30 jun 2013 05:21
Srbin Obični
Treba imati na umu da su akteri ondašnjih događaja odavno pomrli ili su u poznim osamdesetim (Jovanka Broz, Mišković...) Sa druge strane su čitaoci koji uglavnom ili nisu bili rođeni, ili su bili veoma mladi ljudi. Želim reći da vrijeme čini svoje i danas mnogo štošta izgleda drukčije.

Upada u oči da je u Titovoj okolini nakon Rankovićeve eliminacije bilo podosta kadrova Hrvata, Slovenaca, pa i Srba "sa sa onu stranu", a Srbijanaca već manje. I na Jovankinim adresama u njenom obraćanju tadašnjim partijskim/državnim strukturama, može se uočiti slična nacionalna raspodjela funkcija. Dakle to su činjenice...

Ova brojnost kadrova iz Hrvatske i Slovenije mogla bi biti i uzrok i posledica mnogo čega. U tom pogledu Jovankino svjedočenje moglo bi biti dragocjeno za bolje razumjevanje tog vremena. Do sada upadljivo nedostaje poglavlje o MASPOKU, a o tome bi Jovanka mogla znati dosta. Možda ćemo saznati o više kada ona ne bude među živim.

(P.S. Antikominizam je bolest)
Preporuke:
19
8
7 nedelja, 30 jun 2013 06:33
kod očiju slepi
Nekako u to vreme,pred donošenje famoznih"ustavnih amandmana"kojima je Srbiji stavljena"omča",a uoči rastanka sa Titom(posle Tita,Tito),Kardelj je javno izjavljivao kako je Jugoslavija"prolazna faza u slovenačkoj samobitnosti".
A srpski kadrovi su se utrkivali u poltronisanju(i Latinka se tu može naći iako prozvana"liberalom").
Preporuke:
23
3
8 nedelja, 30 jun 2013 07:46
thinking maize@ "Staljin"
Vi rekoste: "Pa opet i tako prerano primenjen samoupravni socijalizam pokazao se mnogo bolje i delotvornije od bilo kojeg kapitalizma,demokratije." Pa da Vas u tom kontekstu pitam, jel ste STALjINISTA ili TITOISTA!? A kamo "AVANGARDA RADNIČKE KLASE", a OTKUD Truman-Dalsovo "KEEP A FLOAT Tito!" Mnogo dobar taj DOTIRANI "samoupravni socijalizam"!? Kao što je Marksa DOTIRAO i to CELI ŽIVOT njegov prikan Englez baveći se "MRSKOM ĆIFTINSKOM DELATNOŠĆU"!? Svašta se može kad se ima "UJKO iz AMERIKE"!? Nego, nezgodno je kad taj "ujko" DOĐE PO SVOJE, a CELO DRUŠTVANCE UPERUJE PRSTE u NAS, tj. SRBE i VIČE: "ONI SU KRIVI! ONI SU KRIVI!", iako SRBI NISU ZVALI "ujku", a i MANjE od DRUGIH su se ZADUŽIVALI!? U čemu je PROBLEM!? Možda u "samoopredeljenjeu do otcepljenja" SVIH NACISTIČKIH "naroda" KOJE Vi SRPSKI KOMUNCI, a i "američki ujko" PODRŽAVATE! SVAŠTA će se OTKRITI o Vama srpskim komuncima, kad se proronđaju naši i ruski& sovjetski arhivi!? I NEMOJTE se KRITI iza tog "Staljin" kad ste TITOISTA!? FUJ!
Preporuke:
24
12
9 nedelja, 30 jun 2013 09:24
Beli Orao
Drugaricu Jovanku za koju kažu da je polupismena seljanka mogli bi ovi da zaposle po ugovoru o delu da im predaje protokol. Ovi ni vodu ne mogu da joj mose. Ona je barabar rame uz rame uspešno išla sa glavnim ženama sveta. Kada se setila da je Srpkinja očistili su je gvozdenom metlom.
Preporuke:
27
5
10 nedelja, 30 jun 2013 10:12
thinking maize@ Beli Orao
Prijatelju, rekao si KLjUČNE REČI: "Kada se setila da je Srpkinja očistili su je gvozdenom metlom." Da, "kada se setila...", ali TAD je BILO KASNO! Nije bilo Leke& Krcuna! SLUČAJNO!? A ovamo nam Joška Broz (sic!) PRODAJE NIŠTA za NEŠTO (na originalnom srpskom zvuči drugačije!) da je "Tito pred smrt rekao da mu je NAJVEĆA greška bio "ustav" iz 1974", da je kao FOL "zvao Marka (Ranković) pred smrt da se pomire" i SLIČNE "ŽVAKE za SELjAKE"! DŽaba Joki što je bila "barabar sa BELOSVETSKIM damama", kad je to bila ZBOG Broza i malo zbog nje same! Pitanje glasi: Gde su u toj Jovankinoj priči SRBI!? Odgovor glasi: NEMA IH! Tu ima samo druga Tite, Jugoslavije i komunizma! O tome se radi Prijatelju, to je "ISTOČNI GREH" srpskih komunaca koji oni JOŠ NEĆE DA PRIZNAJU! Niko im neće ništa, samo se traži da kažu: Izvinite Braćo i Sestre, ZAJ..... smo se! Savršeno ih razumem ZAŠTO su se ZAJ.....! USTAŠKI NOŽ POD GRLOM NE BIRA da li je neko komunista ili ne, ako je Srbin!?
Preporuke:
23
6
11 nedelja, 30 jun 2013 10:17
Reddy
nego onaj što malopre pobeže. E, ovakvog još nisam sreo na raznoraznim sajtovima. Šta će/te, gospodo, Srbijanci uvek imaju objašnjenja za neuspehe. Oni su nevinašca kojima stalno neko nanosi nepravdu. Istorijski Kalimero. Srbijanac u uspehe računa samo dobro nađeno opravdanje za ono što upropasti i unakaradi. Tako i ovaj drveni advokat srbijanstva, tinkering maize. A nije mi jasno ni koji to on kapitalizam brani? Jel onaj američki, klasični ili ovaj europski, reformisani, ili, pak, onaj azijatski, prvobitni amožda i sam kineski, socijalistički. Ovaj je spreman u sve da se pretvori samo da dokaže sopstvenu budalaštinu. Ja rekoh, ČOVEK OD GUME, ili, MAČAK NA USIJAM LIMENOM KROVU. Sada bi da siđe samo ne zna kako. Oseća da je visina neprimerena za njegovu akrobatiku ideološku.....
Preporuke:
9
24
12 nedelja, 30 jun 2013 10:42
Srđa @ thinking maize
Ako ćemo pravo, VIŠE ĆEMO SAZNATI o Brozu iz naših i ruskih, tj. sovjetskih arhiva, nego iz ovakvih NAKLAPANjA!? Pretpostavljam da su ZAPADNE ARHIVE "glede" Broza ZATVORENE, jer SVE ŠTO JE ON RADIO IŠLO je u PRILOG Amera i njihovih SATRAPA, a NE STVARI KOMUNIZMA!? Ponavljam, Broz je bio ZAPADNI ČOVEK!


SFRJ je uprava (ne država, ne federacija) nastala na zločinu, sa nepostojećom ekonomijom, otprilike ocrtanim granicama i...
masovnom kopnenom vojskom.

Susedi SFRJ su bili: Italija, Austrija, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Grčka i Albanija a granica prema Istočnom bloku dominantna.

Uloga SFRJ je bila kopneno delovanje protiv Istočnog bloka, a njenog življa zaštita Zapada do poslednjeg živog.

Kada je Zid pao, nužna je bila likvidacija njene vojske a nema boljeg načina za to nego kroz građanski rat.
Preporuke:
19
8
13 nedelja, 30 jun 2013 11:15
seljak bezemljaš
&Beli Orao
Dragi moj prijatelju.Sa sela si. Da li ti je palo na pamet koliko su protokol znali tvoja baba i deda. I ostali Tačno se znalo mesto i status svakome. Kako i gde i u kojoj prilici sedi kum,snajka, deca.. Ko šta i kada priča. I da ne dužim.
Nekoliko reči o društvu koje se okupljalo.
francuska ministarka Fransoaz Žiru napisaće u svojim uspomenama da je pri poseti Beogradu osećala da nešto "smrdi". Piše da je n.s.n.n.i.n.(najveći sin naših naroda i narodnosti) (uzgred da li si razmišljao kolika je ulizica bio onaj ko je ovo smislio i koliko je malih ulizica ovo širilo)primio u kući koja je ličila na:
"dekor kakve tirolske operete" i da je n.s.n.n.i.n. "bio okružen operetskim vojnicima. Sa trpeze su bljeskali dijamanti i šljaštao kavijar" Madam Žiru se žalila da je dobila kopiju "ne mnogo zanimljive freske" Madam Žuru ne spominje Brozovo prstenje, brenovanu kosu, Jovankinu punđu itd.ALI SE PODSMEVA UKUSU..nastavak
Preporuke:
20
6
14 nedelja, 30 jun 2013 11:37
seljak bezemljaš
nastavak
Da ti ne pričam kako sam se zbunio kada sam u Parizu u ulici Rivoli, gde su elitni hoteli, naleteo čoveka u maršalskoj uniformi. Nije bio Broz. Bio je portir ispred hotela. Tko ih oblače. A to što je nama i njemu to ličilo na LEPO stvar je nerazvijenog ukusa i
provincijalizma.
Ali da preskočimo ukus. Preskočimo i to šta bi rekla tvoja baba kada bi se mlada devojka udala za čoveka 38 godina starijeg, kome je to peti brak.
Drugarica Jovanka je kao i mnogi, krenula iz vekovne pomrčine (o tome kasnije).
Trebalo je učiti "protokol" iliti manire.
O tome je Bernard Šo napisao dramu Pigmalion. I tu nema šta da se doda. Siromašnu, prljavu, nevaspitanu i u svakom pogledu zapuštenu devojku za tri meseca nauče tako da je predstave kao vojvotkinju. Nevolja je što treba mnogo, mnogo više vremena, i skoro je nemoguće naučiti nekoga da bude ČOVEK.
Toliko o vojvotkinjama i manirima.
nastavak
Preporuke:
19
6
15 nedelja, 30 jun 2013 11:56
ama kakvi komunisti
@thinking maize
USTAŠKI NOŽ POD GRLOM NE BIRA da li je neko komunista ili ne, ako je Srbin!?

U Srbiji je bilo komunista, i ono malo partizana su pretežno bili komunisti.
U Krajini nije bilo komunista.
Partizani su prvo prigrabili legitimitet jugoslovenskog pokreta otpora u Srbiji.
Preporuke:
6
5
16 nedelja, 30 jun 2013 11:57
Reddy
Nisam baš siguran da li je gospođa ministarka posmatrala Broza Tita ili sivu i usnulu beogradsku palanku koja je takva d turskih vremena. Šta je u beogradu svetsko sem samih stranaca? Da nisu, možda, baklave, avlije i konaci? Memla i smrad se osećaju na svakom koraku. Srbija pripada azijatskoj Anadoliji, ali samo od Save pa na dole, negde do kragujevca. Gore nema šta tražiti.
Preporuke:
9
27
17 nedelja, 30 jun 2013 12:14
...
" Srbija pripada azijatskoj Anadoliji"
Operetski par je sa tla K und K.
Preporuke:
17
10
18 nedelja, 30 jun 2013 12:38
Reddy
@...

O čemu pričaš? Pa, niste znali ni šta je opereta ni opera. Srbijanci, veseljaci na tuđoj zemlji!
Preporuke:
7
23
19 nedelja, 30 jun 2013 12:47
...
Gosn Redi, vama je ova zemlja dvostruko tuđa, razmislite zašto.
Preporuke:
20
5
20 nedelja, 30 jun 2013 13:01
thinking maize@ NAGRADNO PITANjE za "srpske" KOMUNCE
Neko reče: "...sivu i usnulu beogradsku palanku, koja je takva od turskih vremena" Ukratko, da li je ŽIVOTNIJA "siva i usnula palanka, koja je takva od turskih vremena" ili možda "sivi i usnuli AGRAMERSKI BURG" (nemački termin za PALANKU), koji je takav još od SREDNjOVEKOVLjA "blaženopočivše" K und K monarhije, a čiji su "vrhunci" SJAJNO OPISANI u "Gospodi Glembajevima"!? Ukratko, dal vam se braćo& sestre srpski komunci VIŠE SVIĐA Andrić ili Krleža!? Uzgred, taj ZAPADNI SVET jednom od te dvojice dodeli Nobelovu nagradu za književnost, BAŠ ME INTERESUJE KOME!? PS. Na stranu što je ta "...siva i usnula beogradska palanka, koja je takva od turskih vremena", ipak bila PRESTONICA JEDNE POBEDNIČKE ZEMLjE i NARODA!? Koje Vi braćo& sestre srpski komunci ZAJ......, istina zbog USTAŠKOG NOŽA POD GRLOM, ali ipak ZAJ......! I nas! I Vas! Tek da se zna! Nekad su naši dinarci imali pored junaštva i osećaj ČOJSTVA, pa se pitam gde im se zagubio!? Odgovor neka potraže u "Odumiranju međeda" Branka Ćopića!
Preporuke:
14
8
21 nedelja, 30 jun 2013 13:03
Reddy
@...

meni moja zemlja nije tuđa. Tuđi ste vi koji omalovažavate a služite celom svetu za omalovažavanje što je gotovo komično. Srbijance svi doživljavaju kao najveće svetske budale jer prodaju zemlju, državu i narod. Sve je to tuđa storija a vi ste samo sporedni glumci koji se trude da ih jednog dana prime u prvu postavu. Jeste li razmislili zašto vas niko ne razume ali i niko ne doživljava kao sebi jednake i dostojne. Srbijanac je najobičnija krpa za brisanje prašine.
Preporuke:
11
22
22 nedelja, 30 jun 2013 13:07
Reddy
Srbijanac umišlja da se nalazi na kakvom braniku Srbije dok u stvari on jedva, po svom mentalnom i herojskom sklopu, može sedeti na noši. Ovo naročito važi za trolist srbijanaca/tinkering, ... i gedžuka/.
Preporuke:
8
24
23 nedelja, 30 jun 2013 13:18
Radgost
Neko reče opera.Bre
Ekstravagantna i iracionalna zabava u zapadnoj civilizaciji, ljudi ćutke sede jedno tri sata i slušaju predstavu iz koje ni reč ne razumeju.Uglavnom ono što je besmisleno da se izgovori a može da se otpeva
Preporuke:
4
3
24 nedelja, 30 jun 2013 13:23
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... JOPET o POLITIČKIM Hrvatima
CRVENI GOLEM reče: "meni moja zemlja nije tuđa. Tuđi ste vi koji omalovažavate a služite celom svetu za omalovažavanje što je gotovo komično. Srbijance svi doživljavaju kao najveće svetske budale jer prodaju zemlju, državu i narod." Hmmm, DOŠO CRVENI GOLEM& njegovi na sovjetskim tenkovima u Bejograd, pa se razbaškario ko da će da VEKUJE, USPUT ISPIRAO MOZAK, što knutom& žilom, što agitpropom, pa mu sada krivi "srbijanci"!? Baš kao kad su Turci HRUPILI u GRČKU Anadoliju, pa je to "njiovo" zato što je NA MAČU "zarađeno"!? No, postoji RAZLIKA između turskog "PRAVA" na Anadoliju i CRVENOGOLEMSKOG "prava" na Srbiju i Bejograd!? Turci su sa NjIHOVIM MAČEVIMA ZADOBILI Anadoliju, a CRVENI GOLEMI su na TUĐIM-SOVJETSKIM TENKOVIMA UŠLI u Bejograd i Srbiju!? Mnogi OSETLjIVIJI DINARCI LEVE ORIJENTACIJE (npr. Branko Ćopić i Meša Selimović) su shvatili svu OSETLjIVOST tog stanja i LIČNIM ŽIVOTNIM PRIMERIMA su GASILI MOGUĆE SRPSKO-SRPSKE SUKOBE, dok CRVENI GOLEMI još PODJARUJU! I TO SADA! MOOORRREEE!!!
Preporuke:
18
5
25 nedelja, 30 jun 2013 13:42
...
Gosn Redi, kako to da vi ne govorite ijekavski? Time biste još više podvukli razliku između vas, plemenitog, i nas, anadolaca. Ja vas vidim kao svetskog šampiona u nasilnoj upotrebi slova J. Sećam se jednog kapetana iz vojske, govorio je tjeme, i mjeksiko. Bio je iz Užica.
Preporuke:
18
7
26 nedelja, 30 jun 2013 13:54
Reddy off
@tinkering maize

Niko više od vas ne čini da ova tužna palanka na brdašcima živne koji časak da bi potom opet upala u svoj bezizgledni sanak pusti. I to vam uzimam u zaslugu mada znam da to činite iz razloga osećaja provincijalne neispunjenosti. No, svejedno! Zašto pominjete agramersku varošicu? Pa, ona je još gora od onoga što vi ovde nabodoste. Evo šta i sam krleža kaže o samim Agramerima.Agramerskim ulicama vlada tip zgužvanog čovjeka koji se zove hrvatski inteligent. Dešperatan, pognute glave kao da je nešto doista izgubio. Ponajpre Prvi pa odmah zatim i Drugi svjetski rat a pomalo i sebe. Naši agramerski prolaznici kreću se s osjećajem manjevrijednostisvog kompromitiranog građanskog dostojanstva. Zapis iz 1967. A evo šta kaže Miroslav čak davne 1925. g....Svi mi živimo na zabitnoj provincijalnoj stanici austrijske Južne željeznice. Evo, godinama kasnije u socijalizmu, 1964....Ovaj grad je simbol zarobljene i nepriznate narodnosti koja trajno ratuje protiv svojih vlastitih
Preporuke:
4
15
27 nedelja, 30 jun 2013 14:03
Reddy off
@tinkering maize

interesa, gubeći ratove koji nisu njeni, ali zato plaća odmazdu kao da je izgubila svoj vlastiti rat. Hoće li vam možda nešto u glavi, posle svega ovoga, biti jasnije. Hoće li vedrina obajsjati gustu zelenu šumadijsku šajkaču? I kakvo bčlesavo pitanje, ko mi se više sviđa? priznajem, to samo vi možete izreći! Pa, onda, prestonica pobedničlke zemlje i naroda. Sve je u redu. Samo recite ko je to posle rata uživao u plodovima te pobede koju je izvojevao običan srpski seljak. Da, naši Dinarci su imali osećaj čojstva i junaštva a izgubiše ga drugujući sa ovakvim pretopljenicima i mangupima, ideološkim kameleonima kakav ste i sam. Ništa vam nije sveto, ni jedan Branko koji sa mosta sigurno nije skočio zbog četnika oslobodilaca ili trotačkastog lažova.
Preporuke:
4
15
28 nedelja, 30 jun 2013 14:15
thinking maize@ "sajber marksista"
NEKO napisa: "Agramerskim ulicama vlada tip zgužvanog čovjeka koji se zove hrvatski inteligent. Dešperatan, pognute glave kao da je nešto doista izgubio. Ponajpre Prvi pa odmah zatim i Drugi svjetski rat a pomalo i sebe. Naši agramerski prolaznici kreću se s osjećajem manjevrijednostisvog kompromitiranog građanskog dostojanstva. Zapis iz 1967. A evo šta kaže Miroslav čak davne 1925. g....Svi mi živimo na zabitnoj provincijalnoj stanici austrijske Južne željeznice. Evo, godinama kasnije u socijalizmu, 1964....Ovaj grad je simbol zarobljene i nepriznate narodnosti koja trajno ratuje protiv svojih vlastitih...", pa pomislih OOO! Za OVOG ima nade! Mada bi PRVO valjali da ga KRSTIMO! Znate već ono sa pogružavanjem u vodu, pomazanjem sa uljem, uz držanje svete liturgije i onim "PEČAT DUHA SVETOGA" i "DA LI SE ODRIČEŠ SATANE"! Eto, ja ću DOBROVOLjNO DA MU BUDEM KUM!
Preporuke:
10
8
29 nedelja, 30 jun 2013 14:21
Reddy
@tinkering maize

A taj običan srpski seljak i junak je bio izneveren od potonjih srbijanskih lopova i skotova kakav je bio i onaj kapetanović od koga pogibe i časni Arči Rajs. To ne pomenuste jer vama su ponos i dika srbijanstva baš takvi kao pomenuti. Eto, šta je srbijanstvo! A to konstantno skrivate od čitalaca sajta nego u prvi plan isturate moju nekakvu averziju prema Srbiji i Srbima. Sve je to teška laž i manipulacija kojom se tako nesputano trudite da zatrujete ovaj elektronski etar. Sve u duhu nepatvorenog srbijanstva. Aferim!
Preporuke:
7
15
30 nedelja, 30 jun 2013 14:22
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Pronađi "glede" Branka Ćopića negde na YOU TUBE-u ŠTA ON MISLI o pesmi "MARŠ na Drinu"!? A takođe POGLEDAJ i film Žike Mitrovića istog naziva!? I ZAPAZI u KOGA se KUNU SRBIJANCI kad JURIŠAJU na AGRAMERSKE Z...., od kojih JEDAN BEŠE Broz! Da ti POMOGNEM, Srbi iz Srbije, tj. Srbijanci se KUNU sa "ZA KRALjA i OTADŽBINU"! Toliko, pa RAZMIŠLjAJ ZAŠTO NISTE SREDILI STVARI sa Brozom NA VREME! Ili kako Bora Đorđević reče: "ŠTA NATERA Šestu LIČKU da spasava ONU P....!?" Ajd zdravo!
Preporuke:
16
8
31 nedelja, 30 jun 2013 14:27
seljak bezemljaš
Odlomak iz LAMENT NAD BEOGRADOM Miloša Crnjanskog

"Ti, međutim, sjaš, i sad, kroz san moj tavni,
kroz bezbroj suza naših, večan, u mrak, i prah...

Grlim još jednom na Tvoj kamen strmi,
i Tebe, i Savu, i Tvoj Dunav trom.

Sunce se rađa u mom snu. Sini! Sevni! Zagrmi!
Ime Tvoje, kao iz vedrog neba grom.

A kad i meni odbije čas stari sahat Tvoj,
to ime će biti poslednji šapat moj."

To je Crnjanski koji poručuje" POGLEDAJMO KAKO STVARI STOJE SA ČISTO SRPSKOG INTERESA"
I piše esej POBEDA NACIJE NAD MARKSIZMOM časopis IDEJE br 12 1934.g.
Proganjan od "levičara" napisaće u LAMENTU NAD BEOGRADOM
"Ti ćeš do smrti biti uteha meni
A kad mi slome dušu, koplje, ruku, nogu
Tebe,tebe, znam da ne mogu"

A imamo i šta redi piše o Beogradu.
Preporuke:
17
5
32 nedelja, 30 jun 2013 14:52
@Reddy
Reddy se, kao i uvek, uneredi. Izgleda da pije mnogo ricinusa.
Preporuke:
13
10
33 nedelja, 30 jun 2013 15:00
Reddy
@tinkering maize

Potrebno je ovde podestiti mada je već to činjeno bezbroj puta kada je reč o 6. ličkoj legenarnoj....Vidite, oni koji su se digli protiv ustaškog noža mahom su izginuli daleko od Srbije a pod ovim naslovom a oni koje optužujete kao takve da su prispeli u Srbiju, bilo ih je relativno malo jer su usput iskasapljeni u borbama sa neprijateljem, Nemcima i ostalim banditima, tako da je u Srbiju 6. lička stiigla okrunjena pa je njen sastav popunjavan uglavnom od Srba iz Šumadije. Ti i takvi Srbi su oslobađali i Beograd a sve pod nazivom 6. ličke kojoj se sada pripisuju "zločini" i druga nepočinstva. E, pa sada, ako to već tako nečasno radite onda bi bar trebalo da takvi ostanete do kraja pa da utvrdite ko je to stvarno radio, dakle, živi ljudi sa imenom i prezimenom a ne 6. lička. Jer, tako, izgleda, namerno, stvarate mnjenje o tome da su vam Ličani naneli kakve zločine a da su svi ostali pa i Srbi iz Šumadije bili u svemu tome nevinašca. Recite glasno i jasno ko
Preporuke:
9
18
34 nedelja, 30 jun 2013 15:04
Reddy
ko je činio pravi sastav jedinice kada je ova pristupila oslobođenju Beograda. Onda bi se dobila i prava slika šta se to i ko je u ime koga činio ovde po Srbiji. I mna kraju, dajte već jednom da otkrijemo te silne đrtve pa da ih ako zaslužuju časno sahranimo a ne da ovde na njihovim kostima gradite sopstvenu ideologiju i vodite prevarantsku politiku. Apelujem na vas da to uradite mada bi to za vas bila kompromitantna rabota jer bi se otkrivali detalji ne u skladu sa očekivanjima manipulanata kojih je u vašim redovima kao snežnih pahuljica.
Preporuke:
9
17
35 nedelja, 30 jun 2013 15:10
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Hmmm, OPET RELATIVIZACIJA! Da, da, to je ta "čuvena" "elastičnost" DIJALEKTIČKOG "mišljenja"!? Ono jes da takav "postupak" VAŠ Hegel naziva "LUKAVSTVOM UMA", ali šta se tu može kada prihvatate samo "SUD Vaše PARTIJE"!? Ajde begaj SMARAČU, PROVALjEN SI!
Preporuke:
10
8
36 nedelja, 30 jun 2013 15:29
...
"Ništa vam nije sveto, ni jedan Branko koji sa mosta sigurno nije skočio zbog četnika oslobodilaca ili trotačkastog lažova"
Branko je bolovao od depresije. Postoji oko 7 grupa depresije , to je podela po Kilholcu, ali osnovno je da depresija može biti egzogena i endogena, neurotska ili psihotična, sa idejama krivice. Od depresije boluje oko 10% populacije, i incidencija je u porastu. Egzogena (nečim spolja izazvana) i neurotska mogu da se leče, samo treba vremena. Endogena - vrlo teško, involutivna melanholija npr skoro nikako. Na kraju se komplikuje agitovanom depresijom koja predstavlja finale suicidalnog sindroma, inače obavezno prisutnog kod svih depresija. Samoubistva vrše pred zoru, posle nekoliko pokušaja (apel-fenomen). O tome sam napisao oko 2 000 strana. Inače, slikom dominira pad afekta i sniženje vitalnih dinamizama (san, apetit, seks) ali se uvek nalaze i sumanute ideje krivice, negiranje svega, sve je propalo, ničeg nema itd.
Preporuke:
13
6
37 nedelja, 30 jun 2013 15:39
...
nastavak
na čelu raspored bora koji daje "znak omege" spali kapci (Feragutov nabor) itd, obavezan pad vitalnih dinamizama, sve je to Branko imao kad sam ga viđao, najčešće kod "Beograđanke", tu je negde stanovao. Pojavio se i članak Vase Popovića, koji ga je odgovarao od poseta psihijatru (pogrešno!), nudio mu da idu u Kan, na festival, da se malo razonodi i razvedri (naivno!)
Neću da kažem da sam voleo Branka Ćopića, da ne ispadne kao sa Božovićima. Cenio sam njegovu hrabrost koju je iskazivao kada gotovo niko nije, i ponajviše vedrinu - i ja volim humor. Zbog mene se nije ubio. Biološka psihijatrija, čija su shvatanja sada dominantna u odnosu na psihodinamsku, tretira depresiju kao poremećaj neurotransmitera, pre svega 5-HT i dopamina u mozgu i tako je leči. Bio je dakle bolestan.
Ko ovde podmeće?
Preporuke:
14
6
38 nedelja, 30 jun 2013 15:47
...
Ti možeš dokazati, verujem, da sam ja imao udela u tome. Znam da nisi mislio bukvalno. Mene sklonost ka književnosti čini vrlo sumnjivim, takorekuć subverzivnim. Kako je to komunistički! A sposobnost da dokažeš nedokazivo, pa, to je stvar dijalektike,da ne kažem sholastike. U tvoje zdravlje, gosn Redi, sada ću sipati jednu čašu hladne vode iz kućnog automata kako-li-se-već-zove. Ti možeš dokazati da sam to preduzeo pod pritiskom islamskog fundamentalizma, npr. Ali ja ti tvrdim da je u pitanju najobičnija žeđ. Pozdrav.
Preporuke:
14
6
39 nedelja, 30 jun 2013 16:15
seljak bezemljaš
Zaluđeni lagarijama, koje su i sami širili kao istinu, mnogi o Ustavu iz 1974 godine govore kao o nekom zaokretu KPJ. Pogrešno. Od smene Sime Markovića i odbacivanja ideje o "narodnom jedinstvu"
kpj ide na stvaranje stabilnih pretpostavki izraženih u ustavu iz 1974.g.
Suština je u razbijanju, trajnom razbijanju postojanja svake ozbiljne države na ovom prostoru.
Kpj je to zvala " razbijanje veliko-srpske hegemonije" ali je mnogo šire od toga. Kao primer može da se uzme likvidacija,najčešće fizička, a onda politička i stručna pokreta katolika, uglavnom Hrvata
( onima koji to ne znaju, kroatizacija katolika je dovršavana čak iza 1945), koji su nosili ideju jugoslovenstva, voleli Beograd ....
To su skoro bez izuzetka svi dalmatinski intelektualci. Tek 1971.g, posle generalne probe, iščupano je potpuno jugoslovenstvo iz hrvatskog naroda. Pokret je vodio CK Hrvatske a posle smenjivanja, njihove ideje nastaviće n.s.n.n.i.n.
nastavak
Preporuke:
11
5
40 nedelja, 30 jun 2013 16:20
Reddy
@...

Da, sada vrlo mirno razlažete materiju a do pre samo nekoliko trenutaka, ne u obraćanju meni, bili ste veći bojovnik/rasistički/ da je to bilo degutantno pratiti. ne zavaravam se! Promena tonaliteta je u funkciji slabljenja mog odbrambenog mehanizma. Toplo-hladno kod mene ne znači ništa. Iznad toga sam. Rezonujem imajući u vidu sve do sada iskazano i to oblikuje moj odnos spram vas i vašeg kružoka. Ništa izvanideologijski! Imajte to uvek na umu kada sam ja u pitanju. Ništa ne opraštam a sve mogu razumeti pa i shvatiti. Psihologija je građanska disciplina i ona može mnogo toga objasniti ali samo u okviru zadatih granica. Van toga je nemoćna, ili, prsto, neadekvatna. Lepo što ste mi održali predavanje ali nije bilo preterane potrebe za tim jer mislim da slučaj Brankov time nije razjašnjen. Za mene je zastrašujuće kako ste ispsihologizirali stradaniju Krajišnika u poslednjem ratu. Skoro Himlerovsko-Hajdrihovski! Da bi/ste neke stvari objasnili potrebno je poznavati širi dijapazon
Preporuke:
6
10
41 nedelja, 30 jun 2013 16:44
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ah, da...
...imajući u vidu sledeće redove ispisane od CRVENOG GOLEMA: "Promena tonaliteta je u funkciji slabljenja mog odbrambenog mehanizma. Toplo-hladno kod mene ne znači ništa. Iznad toga sam. Rezonujem imajući u vidu sve do sada iskazano i to oblikuje moj odnos spram vas i vašeg kružoka. Ništa izvanideologijski! Imajte to uvek na umu kada sam ja u pitanju. Ništa ne opraštam a sve mogu razumeti pa i shvatiti. Psihologija je građanska disciplina..." mogu reći da je ŠTETA što je prof. Jova Rašković PRERANO OTIŠAO! Tako naobražen čovek, pritom humanista u najboljem smislu reči i PRAVI Srbin-Krajišnik! Ali njegovi Krajišnici ga NISU RAZUMELI i u SUŠTINI su ga ODBACILI! A valjalo je da mu se BAR oni (ako nisu Hrvati, kako je prof. Rašković u njegovom IDEALIZMU zamislio) prepuste! Jer, OČIGLEDNO je da MEĐU NjIMA ima STVARNO ZAPUŠTENIH "SLUČAJEVA"! Što se vidii iz gornjih redova! A Boga mi i iz Jokinih ispovesti! Naravno, može se govoriti o OGRANIČENOSTI takve psihologije, ali za OVAKVE ona je DOVOLjNA!
Preporuke:
8
8
42 nedelja, 30 jun 2013 18:32
Reddy
U politi;kom smislu Jovan Rašković je bio minijaturna figura a vaša raspevavanja mu baš ništa neće dodati, suprotno od toga. Dakle, Jovan Rašković mu ovde do]e tek kao neka duga na nebu posle kiše. A vi kao zapitani i zatečeni. Ništa, sve je to mlako i slabo, neinteligentno s mnogo nepoznavanja osnovnih elemenata zbivanog fenomena.
Preporuke:
6
13
43 nedelja, 30 jun 2013 18:38
Ernan Kortes
G. Reddy, nisam imao ni najmanje sumnji da Vam je Krleža književni idol. To se vidi po Vašim biserima; "kratkotalasni mitreljezac srbijanske umstvenosti" ("umstvenost", šta li to znači!), ili ono "odrstao u bliskosti" (rasti u bliskosti! Budi Bog s'nama!). Tako Vam je i taj Krleža drobio i drobio, a da ništa vredno kazao nije. I to Vam ne kaže samo jedan Srbin, kakav sam je, već to kaže i evropska književnost, koja Krležino spisanije ne ubraja ni u šta.
No, da se ne uvredite što Vam kritikujem idola, objasnite nam (kad već imate slobodnog vremena na pretek, iako ste rekli da radite!) ovu njegovu veliku misao; "Evropa hrče dok jedan čovek u Kumrovcu misli". Možete i da "ispsihoanalizirate" (ispsihoanalizirati, šta li mu to znači, ko zna, a nije ni važno, važno je da zvuči), svejedno, samo nam recite šta je to sa tom Evropom i sa tim čovekom.
Posle sledi Vama najdraže pitanje o doušnicima Gestapoa koje ne volite, i Gestapou, koga ne krivite ni za šta.
Preporuke:
18
5
44 nedelja, 30 jun 2013 18:49
seljak bezemljaš
nastavak
KPJ, ništa ne bi mogla da uradi bez pomoći spolja.
Prvo su bili ispostava Kominterne. Obučavani u stranoj državi,i plaćani od strane države, da ruše sopstvenu zemlju. Izdaju, klasičnu izdaju su pokrivali ideološkim lagarija.
Zato im nije bilo teško da 1949.g. izvedu kolut preko glave. Vlast osvojenu sovjetskim tenkovima, nastavili su da čuvaju političkom i finansijskom podrškom zapadnih zemalja.
Od cele zbrkane ideologije ostaje samo vlastoljublje i proces drobljenja naroda i teritorije. Ovaj puta uz podršku zapadnih tajnih službi.
Tu se krije tajna onog,
GRUPNOG PORTRETA SA MRTVIM DESPOTOM.
To treba imati u vidu sada kada nam tapšu i hvale nas. nastavak
Preporuke:
16
6
45 nedelja, 30 jun 2013 19:08
Reddy
@Ernan Kortes

ne mislite valjda da ću vama, potpunom anonimusu, ovde, javno obrazlagati moje literarne simpatije. Na primer, ako vas baš interesuje mene impresionira jedan Vitold Gombrovič i njegovi Dnevnici u izgnanstvu. A Krleža, brate, kao i svaki drugi pisac vredi baš onoliko koliko je i prevožen na druge jezike. O tome se raspitajte ako vam je kefalo zakazalo. U svemu drugom vam ne mogu pomoći a tako bih, rado, verujte mi.

A vi bi/ste i da zavirite u moj privatan život? Vidim, interesovanja dostojna jednog srbijanskog intligenta. Nivo zavređuje.
Preporuke:
7
17
46 nedelja, 30 jun 2013 19:25
Reddy
@Ernan Kortes

Za razliku od vas doušnike gestapoa ne volim a da uzimam meru mrtvom protivniku to rade lešinari i maroderi. Ako sebe držite takvim nemam ništa protiv, naprotiv. Uostalom, Srbijanci su masovno hrlili u tu Nemačku pa, moguće, i kod svojih bivših nalogodavaca. Ovi su uvek i rado dočekivali svoje konfidente, zar ne? I nemojte slučajno da vam padne na pamet/ako tako nešto uzgajate/ da, slično vašem pedagogu tinkering maizeu, pokušate porediti dve veličine, Andrića i Krležu. Oboje su, naime Hrvati a vi to, koliko primetih, ne mirišite. On jeste srpski pisac baš koliko i jedan Vladan Desniica ili Petar Preradović. Uz pomoć tuđeg perja nećete poleteti. ostaćete i dalje ono što jeste ako uopšte nešto jeste. Biće jeste ali neprepoznatljivo i neprimetljivo. Tek da postojite. Senka koja nema kome praviti hladovinu.
Preporuke:
9
19
47 nedelja, 30 jun 2013 19:29
Radgost
6. lička i još neke
Kad je već oslobodila Zagreb od nacista i domaćih izdajnika,mogla je da napadne s leđa Nemce ukopane na frontu u Sremu.Onako idući ka Srbiji koja je bila već oslobođena.
Šta su tražili po Srbiji?
Preporuke:
13
7
48 nedelja, 30 jun 2013 20:16
seljak bezemljaš
nastavak
Kada je pala ideološka priča,kod onih koji su vodili državu, ostala je mutna religijska naslaga katoličkog klerikalizma.
Spolja podržani, iznutra su razvili sve centripetalne sile. POSTOJALE SU ALI BEZ NjIH BI NESTALE.

Kada je 1918 odlukama Podgoričke skupštine došlo do ujedinjenja Srbije i Crne Gore, protiv je bila, malobrojna manjina, socijalno uslovljena gubljenjem privilegija.Pomagala ih je Italija.
Pobunjenici, "zelenaši" svi od reda sebe su smatrali Srbima. M.Đilas, u ime partije, piše 1 maja 1945, u BORBI da crnogorski identitet ne postoji ali da ga treba stvarati Crnogorstvo postaje zanimanje i danas naši neprijatelji mogu da likuju.

Nije se KP BiH , od dominantno srpske preko noći pretvorila u čisto muslimansku. Benjamin Kalaj i Austrougarska, mogli su o tome samo da sanjaju.
nastavak
Preporuke:
15
3
49 nedelja, 30 jun 2013 20:28
Ernan Kortes
G. Reddy, udbaški imperativ u obraćanju drugima sačuvajte za sastanke u Komiteju. Ovde ste na srpskom demokratskom sajtu, mada bi svakako trebalo neko potanko da Vam objasni šta je to srpski jezik, i šta je to demokratija. To ste očigledno propustili dok ste radili neku štrebersku doktorsku tezu; znate ono čuveno "moja teza, crnogorska veza" - posle se uvalim na neki fakultet, i Bog da me vidi. Takvima je pljuvanje u tanjir iz koga jedu karakterna osobina, što ovde iz dana u dan dokazujete.
No, u Srbiji i za takve ima mesta.
Što se tiče Vašeg književnog ukusa, to svako ovde vidi kroz Vašu "umstvenost".
A vidi se i da Vam smetaju doušnici Gestapoa, mada ne i Gestapo. Takvih smo se u Srbiji nagledali.
Na kraju (za sada, jer mi dalje čekao da nam naučno dokažete tvrdnju o cinkarošima patrijahalnog vaspitanja), Andrić je sam rekao da je "srpski pripovedač" (18. 9. 1942.g.), a Vi izvrćite to koliko hoćete. I jeste književna veličina, što za Krležu niko ozbiljan ne može da kaže.
Preporuke:
19
5
50 nedelja, 30 jun 2013 20:57
seljak bezemljaš
&RADGOST
Partizani su u Zagreb ušli 8 maja 1945 godine.
EVO I SLOVIMA OSMOG MAJA HILjADU DEVETSTTINA ČETRDESET PETE GODINE. Zadnjeg dana drugog svetskog rata. A zašto bi ranije.
Slavna Šesta lička je malkice zakasnila i u Zagreb ušla 9 maja 1945.g.
Zagreb je od 1975.g. GRAD HEROJ
Šesta lička je formirana novembra 1942.g.
Više od godinu dana trebalo je komunistima da ubede jedan deo Srba( Srbi čine 98% sastava pri osnivanju)
da Srbi nisu napadnuti od NDH i nacista nacionalno već socijalno. Kada su ih prevrnuli na postavu
Šesta lička je prešla u Bosnu 1943.g. Narod je ostavila da se sam čuva i da ga čuvaju četnici.
Već 1943.g kreće se prema Srbiji. Put joj krče anglo-američki bombarderi, Bugari koji u hodu menjaju oznake i farbaju tenkove, Crvena Armija, Marko Mesić sa JUGOSLOVENSKOM LEGIJOM.
Čista vojnička pobeda, što bi rekao gospodin Stanić
Preporuke:
18
4
51 nedelja, 30 jun 2013 21:27
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
BAL.... LIČKI, to što je Andrić iz KATOLIČKE PORODICE NE SVRSTAVA ga AUTOMATSKI u Hrvate, NAPROTIV! ON SAM se o tome DOVOLjNO IZJASNIO! Drugo, kako reče "seljak bezemljaš" "komunci FINANSIRANI& OBUČAVANI od TUĐE DRŽAVE da RUŠE SOPSTVENU" mogu se OKARAKTERISATI JEDINO kao IZDAJNICI! Treće, tako su MRVILI SRPSKO NACIONALNO& TERITORIJALNO JEDINSTVO zarad ISPLjUVAKA K und K monarhije (čitaj: Croaten& Slowenien)! Četvrto, zato im "nije bilo teško da pošto su PREKO SOVJETSKIH TENKOVA DOŠLI na VLAST i OVE "otkače" i POHRLE Zapadu u naručje"! Peto, NATERAĆEMO Vas KOMUNCE da ZARAĐUJETE za HLEB NASUŠNI! NAŠ PAJTOS "Samo Vas posmatram iz BJRM" je LEPO OPISAO makedonsku PRAKSU sa KOMUNCIMA! Svedu Vam penzije& sinekure na "veličinu" Vaše "uspešnosti"!? Pošto Vam GLAVNOG "PROIZVODA"-SFRJota NEMA, onda će TAKVE da Vam budu i PENZIJE& SINEKURE! Živi bili, pa videli BAL.... LIČKI! PS. Tu će tetka Joka još najbolje da prođe! Ipak je bila supruga NEKOG predsednika! Šta ćeš ti KUKAVČE, ne me se tiče!?
Preporuke:
13
5
52 nedelja, 30 jun 2013 22:01
seljak bezemljaš
NASTAVAK
Znajući to Jovan Veselinov 11 novembra 1944 teši prisutne na pokrajinskoj konferenciji JNOFa
i kaže im:
Da se voljeni drug Tito jednako brine o Srbima, i o Hrvatima, i o Slovencima, i o Crnogorcima, i o Makedoncima i da će se jednako brinuti i o interesima autonomne Vojvodine,
BEZ OBZIRA KOJOJ ĆE FEDERALNOJ JEDINICI BITI PRIKLjUČENA. (samo da podsetim da je Baranja tada u sastavu Vojvodine)

Spomenuti Veselinov je 31 januara 1943 u pismu CK Hrvatske tvrdio da
..Vojvodina, u koju ulaze SREM, BANAT, BAČKA I BARANjA ČINE JEDNU CELINU.
Veselinov će 18 maja 1943 protestovati što CK Hrvatske Srem smatra DELOM HRVATSKE.
Počelo je sa obećanjima oko Srema koja je davao Žarko Zrenjanin 1938, a 1944 hrvatski apetiti su porasli.
Ako nekoga to zanima, napisaću brojeve dokumenata i gde se čuvaju.
PREKO IGARA OKO VOJVODINE MOŽE SE LEPO PRATITI RAZARAJUĆA POLITIKA KPJ....
Preporuke:
19
3
53 nedelja, 30 jun 2013 23:27
Radgost
Znači sredili stanje sa ustašama u NDH pa došli u Srbiju da sređuju?Ili su ipak pobegli od ustaša a ostavili nejač? Pa kako mu bude,zar ne?
Preporuke:
9
4
54 nedelja, 30 jun 2013 23:29
Beli Orao
""Seljak bezemljaš.
Da bre, podseti me na moju Nanu. Znalo se kako se jelo sipa.
Preporuke:
4
4
55 ponedeljak, 01 jul 2013 05:24
Reddy
@tinkering maize

Dakle, samo tvoja istina važi a meni podmećete UDBA imperativ! Zar ovo nije najočiglednije PODMETANJE. Metod tebi i ostalima tako drag i koristan! Eto nacističkog načina kako druge omalovažiti, klevetati! Nikom ništa za izgovorenu laž! Ni da trepnete. Ja nemam nikakvu penziju i ne živim bukvalno od ničije pomoći. Ja SAM SEBI obezbeđujem dohodak i ne iz vaših srbijanskih izvora. Znam da ste radi da doznate kako živim ali to je, valjda, demokratsko pravo na koje se tako rado pozivate kada vama ide u korist i kada možete ekoga opaučiti. Inače, mudro ćutite i čekate "saveznike", baš kao i Draža Mihajlović. nema šta, superpatriotski. Dok oni jadnici na Kosovu vode bitku vi ovde, ugodno na sajtu proganjate protivnike! I nemoj da vam neko pomene posle da niste ratovali i zaslužili sva prava i, naravno, penzije. Koje drugima pripisujete. Sramite se čime se služite. A što se tiče tvoje logike da je još jednom stavimo na probu. Pišeš kako su partizani uz pomoć ruskih tenkova
Preporuke:
4
14
56 ponedeljak, 01 jul 2013 05:35
Reddy
@tinkering maize

izvojevali pobedu. Sad ide logično pitanje ko je, onda, pored prvog "antifa pokreta" četnika bio onaj drugi????? Ako partizani nisu ko je bio taj??? Da nisu, možda, u rezervi držali još kakav pokret, za nuždu, ako se Saveznici eventualno iskrcaju na Islandu. Jer i tada bi, po njihovoj proceni i Dražinoj, imalo smisla držati kakve bradonje u džepu. I kako su i te bradonje bili pobednici ako su im ruski tenkovi doneli pobedu!?!?!? Ili su četnici ratovali na nama nekim neznanim frontovima. To može biti slučaj al' kad bi Mujo bio Pera. Ono jes' da nije al' nije da jes'. Što jes' jes najgori je DSS! E, pa ta tvoja Aristotelovska logika nikako da se upodobi. Sve sjahuje i uzjahuje s jednog magarca na drugog. Nikada da ripi na jednog dobrog ždrepca pa da pokaže svoju pravu snagu. Al' šza očekivati od ovog hromog magarećeg kljuseta???
A za A und K. Rekoh da je A. pisac srpski isto onoliko koliko i Vladan Desnica hrvatski ili jedan Petar preradović. O tome ti ni reči,
Preporuke:
5
14
57 ponedeljak, 01 jul 2013 05:41
Reddy
@tinkering maize

već po svom dobrom starom običaju i smislu za obmanjivanje. tebe ne interesuje "trgovina" ili jednaka razmena već koliko ti možeš strpati u džep!!! Stara dobra proverena srbijanska navika. Zbog koje nisu u stanju ni dan danas da se utkaju u moderne tokove. jer ne razumeju trgovinu, obrt, da je u pitanju samo jednaka razmena a ne prisvajanje i pljačka. E, ali srbijanac bi da uzme više a da da manje. Večiti zakon obmane. To je srbijancu vera i jevanđelje. WSve drugo su za njega sitnice, reč, država, narod, prijatelji, logika, čast, dostojanstvo. Vrednosti trećeg reda. Samo zveket dinara u džepu. Gedža ne može biti nego gedžula. Srbijanska škola alhemije. Kako iz ničega napraviti nešto.
Preporuke:
6
15
58 ponedeljak, 01 jul 2013 08:51
Radgost
nedelja, 30 jun 2013 20:57
seljak bezemljaš
&RADGOST

Šesta lička je prešla u Bosnu 1943.g. Narod je ostavila da se sam čuva i da ga čuvaju četnici.
Već 1943.g kreće se prema Srbiji. Put joj krče anglo-američki bombarderi

Dobro.Sasvim jasno.Put su joj krčili angloamerički bombarderi tako što su rušili i ubijali Beograd,Niš,Leskovac-izginulo više Srba nego od nemačkih aviona!
A narod se sam čuvao,kažete?Kako?Prijavio se ustašama da ga rasporedi u sistem Jasenovac?Zašto narod niste doveli na bezbedna mesta u Srbiji pa da se vratite i osvetite se ustašama?Ne bi izgledalo da ste pobegli ko zečevi.
Uostalom,mogli ste da zadržite svoj deo,deo teritorije na kojoj su Srbi, koji ste uneli 30.11.1918. u državu SHS,ako ste Srbi.
Vama je tada bilo milije da stvorite državu Srba,Hrvata i Slovenaca,nego da svoj deo priključite kraljevini Srbiji.
Preporuke:
4
7
59 ponedeljak, 01 jul 2013 09:24
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... JOPET o NjIMA i NjEMU!
Eeee, stvarno si SMARAČ! Pogledaj malo postove "seljaka bezemljaša", a i u Wikipedia-u o ANGLOAMERIČKOM BOMBARDOVANjU ISKLjUČIVO SRPSKIH GRADOVA tokom 1944, iako su UPRAVO ČETNICI, tj. Srbi-simpatizeri četnika SPASLI 600 američkih pilota!? U tom smislu, KAMO npr. BOMBARDOVANjE npr. Ljubljane, koja je ZNAČAJAN SAOBRAĆAJNI ČVOR između severne Italije, Austrije i tzv. zapadnog Balkana savskom dolinom!? Ili KOJI je "smisao" UNIŠTAVAJUĆEG BOMBARDOVANjA npr. Podgorice, sem da se UNIŠTI SRPSKO u SRPSKOJ Sparti!? Da DOVRŠE ono što je ZAPOČETO sa "pasjim grobljima"!? Što se tiče četnika, raspitaj se KO je RUŠIO sve one MOSTOVE u dolini Južne Morave 1943-44, kao i KO je oslobodio Kruševac u jesen 1944!? JVuO naravno! I sve to IZBEGAVAJUĆI KONTAKT sa Crvenom Armijom IZA KOJE je NASTUPAO zna se KO!? Pa naravno "ZBRATIMLjENE" 6-ta LIČKA i "Jugoslovenska legija" pod KOMANDOM BOJNIKA, pardon pukovnika Marka Mesića, VETERANA Staljingrada (zna se na ČIJOJ strani!) i ZNA SE ČIJEG STRICA! Oćeš JOŠ NEVOLjNIČE!?
Preporuke:
11
3
60 ponedeljak, 01 jul 2013 09:55
Reddy
@tinkering maize

Evo kako ti argumentuješ i odgovaraš na pitanja. jednostavno pobegneš od teme ili onoga što si koliko malopre tvrdio. Puj pike ne važi. kao da nikada ništa ovde nisi izjavio! neverovatan si. Stići i uteći, to je tvoja olimpijska disciplina. Ni reč o Andriću, krleži, četnicima, partizanima, logici. Kao da nikada sa tim nisi imao posla. Odjednom, tajac! Svaka ti srbijanska ČAST! Imaš je na RASIPANJE pa lako ti je! Kakav zgubidan!
Preporuke:
5
12
61 ponedeljak, 01 jul 2013 10:31
Srđa @ Reddy
Partizani nisu antifašistički pokret, samo je JVuO antifašistički pokret.
Preporuke:
6
6
62 ponedeljak, 01 jul 2013 12:19
Reddy
Neka mi neko, molim, odgovori da li ovaj Srđa zlopogleđa služi ovde za zabavu, zajebavanje, ili akomodaciju gluposti? Bar da je na nivou ukrštenih reči. Smejurija!
Preporuke:
5
13
63 ponedeljak, 01 jul 2013 12:56
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... JOPET o NjIMA, NjEMU i CRVENOM PO-GOLEMOM NEVOLjNIKU!
NEKO reče: "Stići i uteći, to je tvoja olimpijska disciplina. Ni reč o Andriću, krleži, četnicima, partizanima, logici." i nastavi nešto o "časti", sve na GAJEVICI! Pod 1, Andrić se SAM IZJASNIO kao Srbin, iako je iz KATOLIČKE PORODICE iz Travnika! Sad Krleža! Jel je PREDLAGAN 5-6 puta za Nobela!? Šta bi!? Pa i ti Skandinavci ako će da biraju po "regionalnom" KLjUČU (tipična reč "vokabulara" političke "korektnosti" IZNAĐENA za Titina VAKTA!) pre će izabrati od pisaca iz srednjoistočne Evrope nekog Čeha (npr. Kundera), Poljaka (npr. Česlav Miloš), Austrijanca (npr. Elfride Jelinek) ili Mađara, nego SLABIJU CROATSKU verziju Dobricu Ćosića! To Vam je Miroslav Krleža, JEDNO VELIKO NIŠTA, bez Broza! Sa Brozom, sve ono čime nas Vi i Vama slični SILUJETE! O četnicima& partizanima sve je rečeno, jer REZULTATI SVE GOVORE! Draža i mnogi četnici POD ZEMLjOM, Tito i mnogi partizani TAKOĐE, "Juge" NEMA, kao ni kralja& socijalizma!? OSTALI SAMO CRVENI MANGUPI! JASNO!? Ili NE KAPIRAŠ ELEMENTARNU LOGIKU!?
Preporuke:
6
5
64 ponedeljak, 01 jul 2013 13:03
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... JOPET o NjIMA, NjEMU i CRVENOM PO-GOLEMOM NEVOLjNIKU! nastavak i KRAJ!
A, ako ćeš moje ispovesti OPET da ZLOUPOTREBLjAVAŠ i da HULIŠ& PLjUJEŠ, sve pominjići "srbijanski šljam" (završen "citat"!) to govori SAMO O TEBI i O REZIDUI TVOJE LIČNOSTI! Jer ti si GOREO u CRVENOM PLAMU KOMUNjARSTVA i tako SPALIO SVE LjUDSKO u TEBI SAMOM, a ONO što je OD TEBE i TVOJE LIČNOSTI OSTALO iza tog INFERNALNOG KOMUNjARSKOG PLAMA je MRŽNjA! Za razliku od tebe, ja te NE MRZIM, samo te žalim i gledam KAKO MUČIŠ SEBE i DRUGE! U najgorem slučaju MAŠEM DUHOVNOM "MLATILICOM", eda bi te OTERAO kao DOSADNU MUVU! Ajde begaj, DOSTA si ZUNZAO!
Preporuke:
10
6
65 ponedeljak, 01 jul 2013 13:11
Živorad
I šta sada? treba da je žalimo?
Meni je važnije međutim ovo citirano:
"...Kardelj je izložio 4. marta 1974. na .. sednici Izvršnog biroa Predsedništva CK SKJ, dakle u vreme usvajanja novog ustava koji će biti podloga za razbijanje Jugoslavije.....Zemlja je pucala po raznim šavovima.. "
Preporuke:
6
3
66 ponedeljak, 01 jul 2013 13:12
@Reddy
G. Redi, zar Vi ne obavnjate sve te tri nabrojane uloge?
Preporuke:
7
6
67 ponedeljak, 01 jul 2013 13:31
Srđa @ Reddy @Drago
Glupost je srvrstati pokret (partizanski) među antifašističke kada su po uspostavljanju vlasti napravili svoje logore i masovne grobnice.
Preporuke:
9
7
68 ponedeljak, 01 jul 2013 13:35
Reddy
@tinkering maize

jel to ona logika da je kapitalizam pobedio pošto su SAD pobedile u Hladnom ratu? Infantilna logika! A nigde ni ne produži sa optužbama da ćeš mi ukinuti nekakve izmišljene privilegije. Pa, uhvaćen si u laži i toga se, naravno, ne stidiš! Dok zineš lažeš, moj DOKTORE NAUKA!?!?!?!?Ko je ovde jadan i bedan? Čime se služš? Najobičnijim podmetanjima. Zašto bih verovao da si drukčije završio fakultet, magistrirao i doktorirao? Metodi se lako ne odbacuju ako donose rezultate. Na tvom primeru to je toliko očigledno. prećutkuješ, potkradaš, obmanjuješ, zloupotrebljavaš i falsifikuješ. Sramoto srbijanska! sad ne znam ko se na koga ugledao u vašem kružoku, gedžula na tebe ili ti na njega. I jedan i drugi krpe, pletu, upredaju, spin majstori ekstra klase. Da nešto izlože u pojmovima kako bi i priličilo intelektualcima o tome ni retka. Srbijanski metodski princip.
Preporuke:
6
14
69 ponedeljak, 01 jul 2013 13:41
Reddy
@Srđa zlopogleđa
Glupost je glupost komentarisati!
Preporuke:
5
10
70 ponedeljak, 01 jul 2013 16:05
Srđa @ Reddy @ Drago @ ostatak antigravitacione ekipe
Glupost je gubiti vreme sa ljudima koji jednostavno ne žele da saznaju, ne žele da promisle, ne žele da zaključe, ne žele da napreduju.


Kada vidiš socijalistu - proveri novčanik,
Kada vidiš komunistu - proveri oružje.
Preporuke:
8
9
71 ponedeljak, 01 jul 2013 19:55
Ernan Kortes
G. Redi i g. Krleža.
Krleža kaže da mu je svejedno da li će ga ubiti Dido (Kvaternik) ili Đido (Milovan Đilas). Dakle, Krleža smatra da su ustaše i partizani jednako zlo po njega.
G. Redi kaže da je Krleža veličina.
Pitanje; da li g. Redi smatra da su partizani i ustaše jedno isto?
Dalje; Ivo Andrić piše i potpisuje 1942. da je "srpski pripovedač". G. Redi kaže onomad da je Andrić Hrvat. Dakle, šta zna Andrić šta je i ko je!
No, g. Redi nam otkriva i to da su književni kritičari širom sveta u velikoj zabludi, jer smatraju da vrednog pisca obeležavaju najpre jezik i stil, onda tema o kojoj se govori i način na koji se to čini. Neznalice neopevana! G. Redi kaže da je pisac vredan onoliko na koliko je jezika preveden. I tačka!
Pitanje; na koliko je jezika prevedena doktorska disertacija g. Redija?
Preporuke:
9
4
72 ponedeljak, 01 jul 2013 19:55
Drago
Redi@"Pa, uhvaćen si u laži i toga se, naravno, ne stidiš! Dok zineš lažeš"Nije mu to prvi put, stalno se hvata u lazi, ali on, kao pravi antikomunista, to ignorise i nastavlja da prosipa bolestine.
Preporuke:
3
6
73 ponedeljak, 01 jul 2013 20:30
@ Ernan Kortes
G. Redi je jedan veoma ograničen čovek, ali sa pretenzijama.
Preporuke:
6
3
74 ponedeljak, 01 jul 2013 20:35
Drago
Srdja@
"Glupost je gubiti vreme sa ljudima koji jednostavno ne žele da saznaju, ne žele da promisle, ne žele da zaključe, ne žele da napreduju."

Ti i ostali antikomunisti ste najbolji dokaz toga.
Dokazali ste da ne umete da odgovarate na pitanja, vec prozivate, skrecete temu i upucujete jeftine kafanske uvrede.

Vasim neodgovaranjima na nasa pitanja dokazali ste se nesposobni za nova saznanja, razmisljanje, zakljucke i da NE UMETE da napredujete karakterno ni intelektualno.

"Kada vidiš socijalistu - proveri novčanik,
Kada vidiš komunistu - proveri oružje."

Ova izreka je nastala 30-ih godina u Nemackoj, iz propagandne masinerije Nacisticke partije.

HVALA ti na ovome. Nemas POJMA koliko si mi POMOGAO. DAO si mi oruzje da OVIM UVEK mogu da SVIMA pokazem da si ti kukuruzu@, gedzuli@ i ostalim antikomunsitima gomila SIMPATIZERA NACIZMA, koja se samo krije iza antikomunizma.
Svojim fanaticnim antikomunizom, si ne samo sebe, vec i svoje pajtose DEBELO kompromitovao.
Preporuke:
2
7
75 ponedeljak, 01 jul 2013 21:08
Srđa @ Drago
Ova izreka je nastala 30-ih godina u Nemackoj, iz propagandne masinerije Nacisticke partije.


Hoćeš reći da je

Kada vidiš socijalistu - proveri novčanik,
Kada vidiš komunistu - proveri oružje.


smislila nacional-socijalistička radnička partija Nemačke (NSDAP)?

Zanimljivo, Drago.

Nigde nisam pročitao tu izreku... dok je sam nisam napisao. Mora da je dobra, čim se javljaš na nju :)
Preporuke:
2
4
76 ponedeljak, 01 jul 2013 21:18
Srđa @ Drago
Dokazali ste da ne umete da odgovarate na pitanja, vec prozivate, skrecete temu i upucujete jeftine kafanske uvrede.


Izvini što nisam primetio nijedno pitanje, samo salvu fraza ali ako imaš kakvo pitanje za mene, rado ću ti odgovoriti pošto ti odgovoriš na samo jedno:

http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/
BROJ LICA U REGISTRU: 49885
Preporuke:
2
3
77 ponedeljak, 01 jul 2013 21:48
Drago
Vidi ga Srki@ kako, tipicno antikomunisticki, pokusava da se izvuce iz nezgodne situacije.
Osetio prpu, pa vrda i pokusava da se izvuce.
Jadno. Prilicno jadno...a evo i zasto.

"mislila nacional-socijalistička radnička partija Nemačke (NSDAP)?"

Da, Nacisticka partija, znas? Nacisti. Antikomunisti. Oni koje ovde vrlo rado citiras...i ne samo ti.

"Nigde nisam pročitao tu izreku... dok je sam nisam napisao."

Da, da, pod navodnicima pises svoje izreke. Vidi se da je copy-paste prepisana odnekud.
Ili je se secas iz udzbenika antikomunizma, pa sad kao fol....izmislio :)

"Mora da je dobra, čim se javljaš na nju :)"

Za razliku od tebe, ja ne mislim da su nacisticke izjave dobre.
Preporuke:
3
6
78 ponedeljak, 01 jul 2013 22:02
Srđa @ Drago
Da, da, pod navodnicima pises svoje izreke. Vidi se da je copy-paste prepisana odnekud.
Ili je se secas iz udzbenika antikomunizma, pa sad kao fol....izmislio :)


Vidi, odaću ti tajnu - ja nekada stavljam svoje izreke među navodnike kako bi se neka ribica upecala da je to stvarno negde neko rekao, zapisao :)))
A ti me iznenadi pa nađi citat taj ranije od pre par godina, pa ću ti priznati da se toga nisam prvi setio ali ne i da nije autentično moj.

Što se antikomunizma tiče, da - ja jesam antikomunista, i time se ponosim :)
Smatram da to nije pitanje političke opredeljenosti samo, nego i vaspitanja, poštovanja i pameti ali shvatam da ti, Drago, pošto si svoje godine proveo u jednoumlju Brozovog totalitarizma, ceo svet deliš na komuniste ("antifašiste") i naciste ("antikomuniste").

Za mene su te dve gadne fele gotovo iste, ni jedni ni drugi se ne osvrću na leševe koje za sobom ostavljaju... a ni ti ne odgovaraš na pitanje koje ti postavih.
Preporuke:
2
6
79 ponedeljak, 01 jul 2013 22:10
Drago
Srki@"Izvini što nisam primetio nijedno pitanje"Ne moras da se izvinjavas, razumem ja vas antikomuniste. Bolesna mrznja prema komunizmu vam je pomracila um, pa od tog ideoloskog mraka ne vidite pitanja ciji su odgovori nezgodni za vas i dokazuju da lazete."http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/Da, da, da. Vrlo interesantno.Evo odgovora..."Republika" Srbija: Zemlja koju vise NIKO ne poziva na proslavu DANA POBEDE NAD FASIZMOM. Zemlja koja IMA CETNICKOG VOJVODU ZA PREDSEDNIKA.Zemlja u kojoj deca u skolama uce da smo trebali da udjemo u pakt sa Nacistima.Zemlja kojoj su puna usta antikomunistickih "zlocina", a cuti o Sajmistu, Crvenom krstu itd.
Preporuke:
3
7
80 ponedeljak, 01 jul 2013 22:25
Drago
srdja@"Vidi, odaću ti tajnu - ja nekada stavljam svoje izreke među navodnike kako bi se neka ribica upecala :)))"Da, da, kako da ne. Tipicno antikomunisticki, cim si ukapirao da si dao auto-gol, ides na onaj stari, funjarski, antikomunisticki "ja sam to izmislio", samo da se izvuces. :)))"ceo svet deliš na komuniste ("antifašiste") i naciste ("antikomuniste")" Ja ne znam da l' drvetu pricam? Posto da sam BUKOVOM PANJU objasnjavao pre bi ukapirao od antikomuniste da NISAM JA rekao da su svi antifasisti komunisti, vec sam CITIRAO ANTIKOMUNISTE, koji komunistima nazivaju svakog ko pisne nesto protiv fasizma."Za mene su te dve gadne fele gotovo iste"Komunizam i fasizam isti?! Znaci ti si komunista? :)))"a ni ti ne odgovaraš na pitanje koje ti postavih"Kad bi znao sta sve ti nisi odgovorio, ali nema veze, antikomunisti vole samo da neko njima odgovara, a ne oni drugima.Odgovorio sam ti vec, ali ti to namerno ignorises.
Preporuke:
3
7
81 ponedeljak, 01 jul 2013 22:27
Srđa @ Drago
Ne moras da se izvinjavas, razumem ja vas antikomuniste. Bolesna mrznja prema komunizmu vam je pomracila um, pa od tog ideoloskog mraka ne vidite pitanja ciji su odgovori nezgodni za vas i dokazuju da lazete.

Tja... meni su komunisti smešni, ali ipak napipam oroz kada vidim jednog... nikad se ne zna šta ti lunatici mogu da urade.
Da, da, da. Vrlo interesantno.Evo odgovora

Izbegavanje odgovora.
"Republika" Srbija: Zemlja koju vise NIKO ne poziva na proslavu DANA POBEDE NAD FASIZMOM.

Srbija nikada nije bila republika, slažem se.
A taj dan pobede ti slavi... što se mene tiče, to je dan kada smo umesto crnih dobili crvene sociopate.
Zemlja koja IMA CETNICKOG VOJVODU ZA PREDSEDNIKA.

Kud se onda dede restauracija monarhije, restitucija i rehabilitacija?
Zemlja u kojoj deca u skolama uce da smo trebali da udjemo u pakt sa Nacistima.

Valjalo bi da uče da su komunisti u Aprilskom ratu bili na strani nacista
Preporuke:
2
6
82 ponedeljak, 01 jul 2013 22:29
Srđa @ Drago
Zemlja kojoj su puna usta antikomunistickih "zlocina", a cuti o Sajmistu, Crvenom krstu itd.


Slažem se sa ovim. Tako je to otkako su crveni totalitarci došli na vlast, okupirali zemlju - uzurpirali vlast.
Preporuke:
3
3
83 ponedeljak, 01 jul 2013 22:35
Srđa @ Drago
Posto da sam BUKOVOM PANJU objasnjavao pre bi ukapirao od antikomuniste da NISAM JA rekao da su svi antifasisti komunisti, vec sam CITIRAO ANTIKOMUNISTE, koji komunistima nazivaju svakog ko pisne nesto protiv fasizma.Istina je da se crveni totalitarci skrivaju iza tog termina - antifašisti, dobro si rekao.
Preporuke:
1
2
84 ponedeljak, 01 jul 2013 22:43
Reddy
@DragoGospodine, ne gubite vreme. Pa zar vam ova ilustracija nije dovoljna.....ljudi koji ne žele da napreduju.....ovo je toliko infantilno da se bojim da bi ga eventualno ponovo vratili klupu osnovne škole.
Preporuke:
3
8
85 ponedeljak, 01 jul 2013 23:47
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ah, da..., IPAK IMA NEŠTO!
A to je da ne vredi preganjati se sa društvom "Druga Crnog" iz NOB-e!? Znate ono, kad je potomak Crnog Gruje asistirao drugu Titi!? Da ipak nisu DRUGOVI "Reddy" i "Drago" neki descedentni Crnog Gruje!? Ili kad BOLjE RAZMISLIM, to su potomci Boleta i Čede velje!? Da, da, isto visoko čelo, isti sanjalački pogled uperen u svetlu budućnost!? A i VIRI im Cvetin REPIĆ!? Baš kao i Gljivici!? Ne znate DRUGA Gljivicu zvanog "NINDŽA KOFERNjAČA"!? Eto, dragi Prijatelji, TO je to DRUŠTVANCE!? A Alek i "prešjednik" mu dođu nešto kao VANBRAČNI potomci svinjara tetka Đoke!? Onog što je zgrešio sa Druzilom!? Pa su im potomci kao iz "Porodice Adams"!? Jednom rečju, DOŠLO VREME da ih ZAKOPA Bili!? Koji Bili!? Pa Bili Piton! Ima od NjIH da OSTANU SAMO DUGMIĆI! Pa da se mi Srblji KONAČNO RASKUSURAMO i KURTALIŠEMO NAŠE BROZNE PROŠLOSTI!?
Preporuke:
5
4
86 utorak, 02 jul 2013 08:42
Stanić Milan
Stanić M.-thinking maize
Čudo jedno odakle Vam toliko hrabrosti i nepristojnog bezobrazluka da se obarata na jednu književnu gromadu kao što je Krleža.Čovek koji se 66 g.bavio književnošću,sigurno prvi intelektualni gorostas ne samo na hrvatskim prostorima, nego svojevremeno i na prostoru ex YU.Vama je mnogo lakše "razabrati zabludu
nego otkriti istinu.Zabluda leži na površini i s njom će mo lako izaći nakraj.Istina počiva u dubini.Tragati za njom nije svačija stvar."Vama je idol Simo,Srđa,seljak bezemljaš i "trotačkasti"naoružani iracionalnom mržnjom eshatološkog nacionalističkog obrasca, jer su vaši horizonti minorni isto kao i Vaše znanje.Mene bi bilo sramota da kao "doktor bioloških nauka" tako lako prodajem mukom stečeno znanje,a lakoćom rasipam sopstvenu glupost istrajavajući na laži,podmetanju pri čemu Vam je glavno oružje rečnik ulice.Zato ne "dozvolite jeziku(ubuduće)da grmi,ako Vam um šćapuće."
Preporuke:
5
6
87 utorak, 02 jul 2013 09:32
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... sad o Krleži!
Treba li komentar na OVO: "Čudo jedno odakle Vam toliko hrabrosti i nepristojnog bezobrazluka da se obarata na jednu književnu gromadu kao što je Krleža. Čovek koji se 66 g. bavio književnošću, sigurno prvi intelektualni gorostas ne samo na hrvatskim prostorima, nego svojevremeno i na prostoru ex YU.Vama je mnogo lakše "razabrati zabludu
nego otkriti istinu."!? O "gromadama"& "klisurinama" koje se "OBURVAŠE" početkom 1990-tih I BEZ NAŠEG UČEŠĆA! A o NAŠOJ NEVINOSTI za OBURVAVANjE "GROMADA"& "KLISURINA" vidi film "Lepa sela lepo gore" i "razgovor" likova koje glume N. Kojo i V.-Bata Živojinović, jer SLIKA GOVORI VIŠE od 1000 REČI!? Tj. dok NISTE SVE POJELI& POLOKALI, LjUBILI ste se& LIZALI, a onda DOHVATILI za GUŠE i NASTAVILI gde ste STALI 1945! Prema Hrvatima i njihovom "neprieporno poviesnom pravu" NIKAD NISAM IMAO DILEMA, al što Vi LAŽETE DRUGE, NEK Vam je ALAL, al ŠTO LAŽETE SEBE, eee, TO JE PATOLOGIJA! Baš se pitam KO će napisati "PSIHOPATOLOGIJU SVAKODNEVNOG ŽIVOTA u SFRJotu"!?
Preporuke:
5
4
88 utorak, 02 jul 2013 09:45
Reddy
@Stanić Milan

Par puta sam se ljutnuo na vas ali priznajem da sam pogrešio. Zadivio me je vaš osvrt na ponašanje tinkering maize-a. nemam šta reći nego zahvalnost za ono što ste mu tako jezgrovito a zako obuhvatno poručili. Svaka reč je suvišna.
Preporuke:
4
7
89 utorak, 02 jul 2013 09:52
Reddy
@tinkering maize

Niko bolje od vas ne ispisuje Psihopatologiju srbijanske svakodnevice od vas, premudri biofilosofčiću. Nadmašili ste i samog Jaspersa mada ima neke sličnosti ima neke sličnosti između njega i vas. Naime, i on je očijukao sa fašizmom kao i vi jer je, prema svedočenju iz Hajedegervoe prepiske on napisao prvi deo njegovog svečanog rektorskog govora odmah po dolasku nacista na vlast. Moram priznati da ste vi u tom smislu mnogo izdašniji autor. Po svemu drugom vi ste spram Jaspersa, uopšteno govoreći, ostatak bez traga.
Preporuke:
3
8
90 utorak, 02 jul 2013 10:09
Katarina Krstic
@Stanić Milan

citat:
Gospodine Krleža,

U četvrtom broju "Republike", časopisa za književnost i umetnost, za mesec april 1954. godine, štampali ste Vaše zapise iz god. 1916, 1919, 1920, 1921. i 1933. godine. U zaglavlju "Godina 1919", pod naslovom"Smjena na jasenovačkoj stanici", na strani 277, kažete:

"Beč gladuje, Austrije nema, rulja zavladala svetom, rat su dobili ovi balkanski cigani, kakova li sramota!"

Na istoj strani na dnu kažete:
"Der švarc Georg (Karađorđe, moja prim) igra danas na međunarodnoj ruleti i dobio je glavni zgoditak. Beogradskoj gospodi ide karta, tko bi to mogao da povjeruje? Grej, Lojd Džordž, Poenkare, Klemanso, Vilson, sve su to beogradski asovi. A tko je nas pobjedio? Ovi ušljivi balkanski cigani, koji čitave dane žvaću luk i pljuckaju po apsanama, ova nepismena bagra za vješala, toj danas Evropa vjeruje i dala joj je u ruke nekakve barjake. No Alzo sjavus. Gut šaun mraus"...
Preporuke:
5
4
91 utorak, 02 jul 2013 10:11
Katarina Krstic 2
@Stanić Milan

...Pošto se ove gadne rječi g. Krleža, odnose na srpski narod, jer je on jedini od Balkanskih naroda tada ratovao protiv Austrije, dužnost Vam je da odgovorite javnosti: ...
kraj citata

nastavak na: http://www.scribd.com/doc/86145195/Pavle-M-Babac-Pismo-Mirolslavu-Krlezi
Preporuke:
5
3
92 utorak, 02 jul 2013 10:26
Reddy
@katarina Krstić

A evo šta o tim istim Srbijancima i njihovim političarima kaže jedan Arčibald Rajs u svojoj knjizi, Čujte Srbi! Citat...Ne dozvolite da vam političari-strančari smatraju otadžbinu kravom oko koje se cenjkaju poput Cigana Izbacite sve te profitere i interese svoje zemlje poverite najodanijim ljudima vaše nacije. A. odakle su prispeli ovi naši političari? Sa nisu možda slučajno to Srbijanci kakav je, jedan od njih, ratni profiter Kapetanović, i njemu došao glave. Pa, sad, nije mi jasno da li vi nekoga ne volite i ujedno mrzite samo zato što je Hrvat ili vam smetaju oni koji govore o pravom stanju duha srbijanske provincije, svejedno, one gore ili ove dole. Drugim rečima CFigane za poređenje uzimaju i Krleža i Rajs. Naravno, niste namerno citirali krležin pasaž o srpskom ustanku i karađorđu jer to vam ne odgovara u ovom trenutku. Dakle, kako kad vam zatreba" ili, drukčije rečeno, srbijanluk ili ciganluk!
Preporuke:
3
8
93 utorak, 02 jul 2013 10:41
Reddy
@Stanić Milan

Evo vam belodano kako tinkering maize manipuliše tuđim komentarima. Početna teza je bila sadržana u tezi da je Ivo Andrić srpski pisac tačno onoliko koliko su hrvatski pisci Vladan Desnica ili petar Preradocvić. Bez ikakvog osvrta na književni značaj sve četvorice litarata. I iz takvog pristupa ovaj manipulator/tinkering maize/ odjednom ispaljuje vatromet gluposti usmeren na kompariranje Andrića i krleže odnosno njihovog opusa. Ja o tome ni reč nisam napisao ali se zato taj komentatorski hohštapler drznuo da umetne kamen smutnje u predloženu tezu. I od toga je sad nastala čitava hajka na Krležu o čijem stvaralaštvu ovde nije ni bilo reči. I sada se javlja gomila njegovih primitivnih trabanata koji dodaju nadev nacističkoj srbijanskoj torti. Eto, to je delo ovog srbijanskog inteligenta kome su do ramena takvi kao gedžula, srđa, sima i slična boranija.
Preporuke:
4
8
94 utorak, 02 jul 2013 11:00
Reddy
@Katarina Krstić i slični

Vama citati služe da rečima date autonomno i izolovano značenje daleko od konteksta u kome su izrečene. Citat nije dovoljan u tom smislu jer on uvek, kao u vašem slučaju, može biti predmet izolacije. vrodostojnost citatu daje kontekst u kome se navodi. tek je tada moguće naći pravi smisao izgovorenog. Vi ste to izbegli i time poturili citat u funkciji manipulacije kako bi se stvorio utisak o potvrdi vaše unapred postavljene teze o mržnji i genocidnosti hrvatskog naroda. Vas ne interesuju ni fašizam ni nacizam već rasizam i vi sa tog gledišta posmatrate slične fenomene. Taj vizir koristi i društvo iz vašeg kružoka. U pitanju je čist rasizam kome pribegavate jer niste u stanju stvari i pojave objašnjavati pojmovnim analitičkim aparatom. Kada se, na primer, pomene onaj čuveni lenjinov citat da Srbija vodi oslobodilački rat onda se Lenjinu od strane istih tipova podmeće da je imperijalistički nemački špijun i koznakakve sve budalaštine.
Preporuke:
3
8
95 utorak, 02 jul 2013 11:10
Srđa
Nije li taj intelektualni patuljak, Miroslav Krleža, uređivao enciklopediju SFRJ?

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%95%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%88%D1%83%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%98%D0%B5


Enciklopedija Jugoslavije je bila nacionalna enciklopedija SFRJ. Objavljivao ju je Jugoslovenski leksikografski zavod pod uredništvom Miroslava Krleže. Bile su osnovane republičke redakcije i angažovan veliki broj stručnjaka na pripremi, ali je sve priloge pregledavao i redigovao Krleža sa najbližim saradnicima među kojima je bio i Mate Ujević, urednik Hrvatske enciklopedije iz vremena Kraljevine Jugoslavije i NDH i Pavelićev poverenik za mornaricu.

Enciklopedija afirmiše vladajuću ideologiju i trenutnu politiku Saveza komunista Jugoslavije. Primetan je priličan nesrazmer između prostora dodeljenom hrvatskim temama prema temama ostalih naroda Jugoslavije.
Preporuke:
3
2
96 utorak, 02 jul 2013 12:09
...
i dalje Milo Lompar, citat:
"Bela Krleža je – 1929. godine – ličnom posetom isposlovala da ministar prosvete Božidar Maksimović potpiše rešenje koje omogućava podizanje novca od nagrade za dramu U agoniji. To je bio ministar u vreme šestojanuarske diktature kada se znalo dogoditi ...puno toga neočekivanog: „U godinama diktature Miroslavu Krleži, osvedočenom levom intelektualcu i borcu protiv režima, Ministarstvo prosvete odobrava specijalne tantijeme za sva scenska dela koja se prikazuju u Beogradu i Zagrebu u visini od 20%. Istovremeno, ostalim dramskim piscima ...čini se velika čast ako specijalne tantijeme dobiju i samo za premijernu predstavu.“ Ko je bio taj iznenađujuće simpatični ministar? ... Bio je to Boža Kundak, koga Krležine Marginalije situiraju u reprezentativnu kolonu uglednika – „Cvijić, Slobodan, Bogdan, Jaša, Saša, i od Nedića i Vuka do Bože Kundaka i Baje, jednoglasno svi“ – koji imaju „četveronožnu pamet“ [/b]Lovu je primio, zahvalnost pokazao.
Preporuke:
6
2
97 utorak, 02 jul 2013 12:17
...
„Kad god dođem (u Beograd) osetim jedan duh koji ne postoji u Zagrebu, koji ne postoji u drugim gradovima. U najgorim vremenima ovde je bilo neke pritajene energije. Uz sve moguće teškoće, ovaj beogradski duh je nešto posebno. To je jedna sredina koju i ja veoma cenim.“ ( piše Krleža)...Koji je to duh? To je duh samoporicanja. On nam obezbeđuje da sve to tako traje, neprestano, ... po tromosti i ljudskog i svetog i svetskog duha, po kosmičkoj sili gluposti ljudske, u vjeke vjekova, nezaustavljivo i zauvek.
Milo Lompar
Preporuke:
4
1
98 utorak, 02 jul 2013 12:23
Umešač @seljak bezemljaš @Reddy i ostali
Francuska ministarka, gospođa Fransoaz Žiru, je bila Turkinja -pravo prezime joj je Gurdži - koja se iznad svega stidela svog porekla pa je to prezime promenila u Žiru. Osim toga, gospođa je imala mnoge škole među njima i osnovnu. Naime, u 16-oj godini počela je da radi kao skript gerla tako da u školu više nikada nije privirila. Ipak, ambicija, prava poznanstva, a posebno veza sa čuvenim Servan-Šrajberom, učinila su svoje i gospođa je postala ministarka. Imala je kažu dve strasti. Bezgranično je bila zaljubljena u JJSS-a, tj.Žan-Žak Servan Šrajbera (koji ju je ostavio), i bezgranično je mrzela Srbe. Zajedno sa Bernar-Anri Levijem predvodila je 90-ih hajku protiv Srba u francuskoj štampi. Malo se ućutala kad se otkrilo da je lagala o svom članstvu u francuskom Pokretu otpora, pa joj je dodeljeno priznanje oduzeto.
Preporuke:
5
1
99 utorak, 02 jul 2013 12:41
Reddy
@trotačkasti

šta kažete...Cvijić....četveronožna pamet. A zašto. Zato što je pisao ono o tipovima i mentalitetima....koga će/te sutra nanišaniti ovako rasistički i nacistički. Srbijanski nacizam....očistiti trulo korenje. Pa još doktor, psihijatar a lažov, podmetač i manipulator. Šta reče....cenim porodicu Božović....Kakva hipokrizija! Bar ste mogli da izbegnete kroatizam.
Preporuke:
3
8
100 utorak, 02 jul 2013 12:45
Reddy
@Umešač

Ajde još jednom objasni šta si to hteo da kažeš? Lakše bi bilo da si posetio svog druga psihijatra. Pomogao bi ti, budi bez brige. Sada si pogrešio, nemoj drugi put zbog sebe. Biće ti prijatnije. Izbacićeš iz sebe bolest, ozdravićeš! nećeš verovati kako je to prijatan osećaj.
Preporuke:
2
9
101 utorak, 02 jul 2013 12:51
Just
@Umešač

U pravu si. Sve je ovo kapitalizam. A i Francuska koja je mnogo volela Srbiju. I naročito de Gola!
Preporuke:
2
3
102 utorak, 02 jul 2013 12:56
...
" Naravno, niste namerno citirali krležin pasaž o srpskom ustanku i karađorđu jer to vam ne odgovara u ovom trenutku. Dakle, kako kad vam zatreba" ili, drukčije rečeno, srbijanluk ili ciganluk!"
Milo Lompar, citat:
"Kraj sve romantične pozitivnosti Krležinih reči o Prvom srpskom ustanku, njegova slika ...nije u bitnom promenjena...
Jer, sve manifestacije ustanika u bitnoj su saglasnosti sa slikom „zvjerke koja njuši zamke i gvožđa“... o onome „što je mala Srbija, svojom mravljom upornošću, uspjela da ostvari za posljednjih pedeset godina“. Imamo – u 1928. godini – srpsku nacionalnu egzistenciju kao mravlju, kao što je – u 1954. godini, „o stopedesetogodišnjici ustanka“ – ona uprizorena kroz „meso srbijanske raje“, da bi – u vreme nastajanja Enciklopedije Jugoslavije – ona bila određena „četveronožnom pameti“ koja njuši zamke i gvožđa“.
Preporuke:
8
2
103 utorak, 02 jul 2013 13:46
Umešač
Na inicijativu Žiskar d'Estena Fransoaz Žiru se 1977. kandidovala na opštinskim izborima u pariskom 15-om arondismanu. Senator Moris Bejru je tada izneo dokaze da je F.Ž. nelegalno prisvojila medalju učesnika Pokreta otpora od svoje sestre DŽenane koja je zaista organizovala otpor u Klermon-Feranu i bila internirana u Ravensbriku. Posle ovog skandala F. Žiru je povukla kandidaturu.
Jedna ispravka. Fransoaz Žiru je školu napustila u 14-oj a ne u 16-oj godini posle smrti oca Saliha Gurdžija koji je umro od sifilisa.
Preporuke:
3
0
104 utorak, 02 jul 2013 15:00
Stanić Milan
Stanić M.- g-đa Katarina Krstić
Citirani odlomak je tačan i meni dobro poznat,pošto sam poprilično pročitao dela ovog izuzetnog pisca, naravno ne ulazeći u njegovo ideološko opredelenje i u njegove motive.Krleža
je pisac koga jednostavno ne možete definisati ni kao poetu,niti kao dramskog pisca( Gde po literarnom kvalitetu spada njegova drama "Gospoda Glembajevi"?),ni kao pripovedača - novelista ili pisca romana od kojih će se u futuru II najviše čitati njegove "Zastave",da li su to izvrsni eseji ili dnevničko memoarska proza.Vama preporučam da pročitate(ako već niste) njegovu "Pijanu novembarsku noć 1918." kada na čajanci uzima reč i sprda se austrougarskom ppukovniku S.Kvaterniku,"toj crno-žutoj kreaturi,šefu Generalštaba beogradskog Guvernmana 1916;kako nazdravlja oficirima one iste Srbije u kojoj je još jučer vješao ljude."Nastranu,što je taj čovek večani kum književnika i ideologa četničkog pokreta Vasića,koji nastrada od komunista.etc.
Preporuke:
4
5
105 utorak, 02 jul 2013 18:02
Katarina Krstic
za g. Stanić Milan

Hvala vam, uglavnom sam ga citala, ali priznajem da jedino Balade Petrice Kerempuha smatram knjizevnoscu, i to vrhunskom. U ostalim delima mi ponajvise smeta njegovo veoma lose vladanje srpskim jezikom, kao i hrvatska sklonost da srpski jezik "unapredjuju" prepravljajuci ga, a da ga nikada za ovih 100+ godina nisu savladali kako treba. Kod Krleze, jos najizrazenije, forsiranje stilistike nemackog jezika koja je potpuno strana srpskom.

A, ima jos i to: buduci da nisam knjizevni kriticar dopusteno mi je da samo vrhunske stiliste, poznavaoce jezika i ljude od integriteta i etike smatram vrhunskim. Ne ide mi umetnost uz bitange, iako znam da je takav stav passé, od postmoderne prihvatam tek nesto od metoda, ostalo je put u ovu nasu, ljudsku, beskonacnu propast...
Preporuke:
8
1
106 utorak, 02 jul 2013 18:06
Ernan Kortes
Može li iko od Krležinih ljubitelja da nam navede neku međunarodnu nagradu za njegovu književnost, kakve su dobijali Andrić, Crnjanski, Kiš! Ne može! Pa, šta to znači, da u svetu niko ne zna šta je to književnost!? Ili je Fric pisao zbog političkih frustracija, što je smrt za svaku književnost, a posebno lokalnog značaja, kakva je Fricova. Da mu nije bilo Tita, nestao bi netragom, što se za Kiša ili Crnjanskog ne može reći. Naprotiv!
Nego, g. Redu du, jeste li "ispsihoanalizirali" šta znači ona Krelžina rečenica "Evropa spava a jedan čovek u Kumrovcu misli". Probajte, možete Vi to i bez apoteke, to je tako u skladu sa Vašom slavnom "umstvenošću"
Posle - zna se o cinkarošima koje, kažete, ne volite, mada je i to netačno.
Šta, hoćete odmah! E, ne može, prvo o Krleži, pa ako položite, onde idemo dalje. Znam da ste navikli da preko veze završavate škole, ali ovo je nešto drugo, ovde ste pred Srbinom pravoslavno-patrijahalnog vaspitanja, i tu Vam nema vrdanja kao kod profesora - tatinih drugara.
Preporuke:
5
1
107 utorak, 02 jul 2013 20:17
Stanić Milan
Stanić M. - g- đa Katarina Krstić
" O ukusima ne treba raspravljati".Poznati desni ruski filozof Berđajev(?) kaže, da sve zavisi od mesta,uslova i vremena.Vaša opservacija, što se tiče utjecaja na Krležino stvaralaštvo je tačno. Da,to je prepoznatljiv stil pisanja Roberta Musila, Rajner Marie Rilkea i Tomasa Mana.Živeo sam i radio 10 g. u Zagrebu,pa znam i zašto.Utjecaj Austrije i Nemačke kroz vekove ostavio je traga na hrvatsku subkulturu koja je jako prepoznatljiva u umetnosti.Ja, lično, imao sam razumevanje za taj"mekani šmek društvene pornografije"(kao sve je u redu- ništa nije u redu).Ne znam da li se slažete sa mojim mišljenjem ,da je njegova zbirka pripovedaka"Hrvatski bog Mars"jedna od najlepših antiratnih.tog žanra.O "Baladama Petrice Kerempuha"imamo identično mišljenje,dodao bi da je to"svež vetar"u kajkavskom narečju hrvatskog jezika.Što se tiče štokavice - za to ne treba dodatno objašnjenje,Hrvati(hrvatski Vukovci) su to uzeli od Vuka i napravili jezičku papazjaniju.
Preporuke:
3
4
108 utorak, 02 jul 2013 20:41
Reddy
@Ernan Kortes

Ha, i ti bi da budeš Srbin. Nisi jedini. navala za status. uskoro će se osplatiti, računaš. Pa, navali narode. Pazi ti njega, Srbin, kako reče, pravoslavno-duhovne vere, tako nešto zbrda zdola a on bi i da određuje, ko pripada tamo ko pripada vamo. Au, sve u duhu pravoslavlja! Pa, onda i znanje šta sam ja i kako završio pa šta umem a šta ne umem. Radili tako neki i u staroj jugi pa sadakukakju za sopstvenim gaćama. Pameti ti ne nedostaje, koliko vidim, a glupost, dakle, čeka na svoje. A on bi o krleži a ni ne zna na koliko je jezika Fric preveden. Ali, ne mari on za to, tera čova svoje, kud puklo da puklo. Srbijanac je to, hej, ne boji se taj nikog, samo ono nešto šiptara na Kosovu mu vodu muti, inače sve je u ponajboljem redu.Država, sređena do neprepoznavanja, Srbi, umiveni, oprani radni zadovoljni svako jutro kreću na posao, omladina razdragana od dobre perspektive, deca bez roditelja na sve strane, filmovi strave i užasa "in live", ma srbijanski raj na zemlji.
Preporuke:
1
6
109 utorak, 02 jul 2013 20:46
Reddy
@E$rnan Kortes

A čovek se toliko umislio i da drugom postavlja pitanja od kojih glava puca jer su tako umno smišljena od srbijanske glave da im nema odgovora. Savršenstvo majke božje! Pa, onda, trapavo seirenje u ponavljanju istih gluposti do besmisla. Eto, srbijanska atmosfera zadaha i baruštine. E, sada nađoše krležu da na njemu oštre svoje tupe očnjake, ni od koga zvani, ni od koga pitani. Al, Srbjancu ne treba mnogo, zakači se za slamku pa pomisli da je motka kad ono ustanovi da je ..... I tako prolaze dani srbijanskke muke, motike i kuke. Ernan Kortes, upamtite.....
Preporuke:
1
7
110 utorak, 02 jul 2013 22:49
Umešač
Zaista niko živi ne zna u koje sve zemlje je država Jugoslavija pokušavala da proturi Fricova pisanija i kome je sve plaćala da ga prevede i na koje sve jezike. Lepe parice smo dali da se prevedu te njegove papazjanije koje su tako prevedene završile po magacinima i otpadima u belom svetu jer ipak nikome nije padalo na pamet da to kupuje i čita. Ali nije ni bitno. Ne budimo na kraj srca.
Preporuke:
5
0
111 utorak, 02 jul 2013 23:31
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, ovaj pu t o Ljubi Moljcu
A ja, ko i Ljuba Moljac: "Sedim u ložu, jedem burek s trešnje i gledim fuzbal!" Ono "Moša, Tirke, ja! Moša, Tirke, ja!" Pardon "Ernan Kortes", "Katarina Krstić" i "seljak bezemljaš" na SS Stadion, pardon na "armijskom pašnjaku" (čita se: "Stadion JNA") protiv "Reddy"-ja, "Drage" i inih LEVIH ZGUBIDANA! Rezultat će biti MNOGO prema malo!
Preporuke:
1
3
112 utorak, 02 jul 2013 23:47
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put o "Nobelu"
Šta ćete, NIJE IMAO SFRJot i Drug Tito TOLKO NOVCA ko SSSR Hruščova& Brežnjeva da KUPI "Nobela" "Fricu", ko Sovjeti Šolohovu!? Ne znate!? Cijena, prava sitnica, jedan BESPOTREBNI TANKER naručen u švedskim brodogradilištima!? Eto, šta bi bilo da je "Fric" npr. bio Rus!? Ili da je pisao o Bosni KO POJEDINI!? Ali NEEE! "Fric" je pisao u "Hrvatskom bogu Marsu"!? Tj. pisao je šta biva ako zagorskom soldatu umre žena, a on nesme da pogine, da mu deca ne ostanu siročići... MOOORRREEE BALVANI CRVENI, PORED MILION i TRISTA HILjADA SRPSKIH ŽIVOTA u Velikom Ratu Vi JOŠ DROBITE o "Fricu" i njegovom "Hrvatskom bogu Marsu"!? Uostalom, ŠTA SE MENE ko Srbina tiče "HRVATSKI bog Mars"!? Ako ću da se nešto cimam oko socijalne literature posle 1-og rata, više mi govori pesma Dušana Vasiljeva "Čovek peva posle rata" nego SVI "Fricovi" TOMOVI! Mladi Andrić& Crnjanski OBAŠKA! Da ne pričam o braći Micić, njihovom "Zenitu" i o Stanislavu Vinaveru! Kraj njih je "Fric", kao što rekoh, SLABIJA varijanta Dobrice Ćosića!
Preporuke:
4
0
113 sreda, 03 jul 2013 00:27
Ernan Kortes
G. Redu du, izvinjavam se. Nisam znao da Vam od lakih pitanja puca glava! Predstavili ste se kao čovek intelektualac, marksista, uman, poetičan, pismen (mada Krelaža malim slovom, mmmm, dobro, prećićemo preko toga ako drug Drago dozvoli), stručnjak za svetsku književnost (uz metalurgiju, naravno, kako bi to moglo da se propusti kad ide jedno sa drugim!) posebno za veličinu Fricovog neprolaznog dela kojim se hrane milioni čitalaca širom sveta.
Izvinjavem se, mada me i dalje interesuje Vaše "ispsihoanaliziranje" duboko filozofske rečenice Frica Krleže; "Evropa hrče dok jedan čovek u Kumrovcu misli". (Sram bilo Evrope, jel tako, Redu)
Pa, mislite i Vi malo, nije to tako teško kao što Vam izgleda. Znam da niste navikli, to se vidi iz Vaših baljezgarija, ali ipak pokušajte. Ne treba tu apotekar, verujte drugu Dragi.
E, kad nam to objasnite, obećavam da ću Vam na sav glas otpevati "Lepe ti je Zagorje zelene". Samo za Vašu dušu.
Preporuke:
5
0
114 sreda, 03 jul 2013 00:47
Ernan Kortes
G. Umešač, potpuno ste u pravu. Da SFRJ nije plaćala prevode tih Fricovih papazjanija, za njih niko dalje od Sutle ne bi ni znao. A nastavlja se i danas. Koliko znam, Hrvatska je nedavno platila prevod na španski jezik za hispano govorno područje, neke Fricove knjige. I! Pa ništa, prevodilac uzeo pare, izdavač isto tako, Hrvatska se hvališe prevodom (i g. Reddu du, naravno), a to niko ne kupuje. Koliko znam, Kiš na španskom jeziku ide odlično, posebno u Argentini i u još neki zemljama Južne Amerike. Zašto? Pa, čovek pisac, tretira univerzalne teme, jezik briljantan itd.. Nije to umna književnost kao Krleža, koju razumeju likovi kao Reddu du. Mada je ovo poslednje pod ozbiljnom sumnjom. Ali, nemojmo da smo na kraj srca, što rekoste.
Svako Vam dobro.
Preporuke:
5
0
115 sreda, 03 jul 2013 07:42
...
Gospođi Katarini Krstić,
a i ostalima, takođe
Poštovana gospođo, Vaš komentar je remek-delo odmerenosti, pameti i strpljenja. U njemu je rečeno sve. Drugi pasus, gde pišete "Ne ide mi umetnost uz bitange"izazvao je moje divljenje. Najsrdačniji pozdrav!
Preporuke:
5
1
116 sreda, 03 jul 2013 09:29
thinking maize@ onako, usput, o koječemu... uglavnom o NIČEMU, tj. o uticaju marksističke lektire na rezonovanje ili...
... šta biva kad se CRVENI "književni kritičari" metaloposlastičarskog faha dovate "Frica"& njegovih TOMOVA!? Uostalom, marksistička "teorija" odražavanja u umetnosti DAVNO je PREVAZIĐENA i od mnogih ZDRAVORAZUMSKIH marksista!? Videli ljudi da je ŠTETNO po njihove interese, kao i ŽDANOVISTIČKA floskula o "inženjerima ljudskih duša"!? Uostalom, sva pričica o "Fricu" je razrešena još 1945 kada je jedan, tad VEĆ BIVŠI diplomata Kraljevine Jugoslavije i čovek koji NIJE POTPISAO Nedićev "Apel srpskom narodu" (za razliku od prof. Jovana Đorđevića, Kardeljeve DESNE RUKE u pisanju "ustava" iz 1974!), objavio TRI ROMANČIĆA koji se zovu "Na Drini ćuprija", "Travnička hronika" i "Gospođica"!? I tako LANSIRAO u STRATOSFERU BEOGRADSKI STIL! To je bila POBEDA BEZ MRLjE tad već UMORENE GRAĐANSKE Srbije! Srbije sa Kumanova, Kolubare i Kajmakčalana! One Srbije kojoj su saveznici bili SAMO POMOĆNICI, za razliku od CRVENIH SUKLETA kojima su Sovjeti& Ameri SVE ODRADILI! Alo, PERJE Vam je SKINUTO! CAR je GO!
Preporuke:
4
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner